Over Kleenex®

In 2009 verkrijgt Kleenex® het FSC-certificaat.
Voortaan vindt u het FSC-logo op al onze producten!

Kleenex® & het milieu

Ongetwijfeld zijn er nog andere zaken die u over Kleenex® en het milieu wilt weten:

 

Onze dozen: Deze zijn voor minstens 95 % gerecycleerd, de meeste zelfs voor 100 %! Onze verpakkingen zijn eveneens gerecycleerd en worden opnieuw gerecycleerd nadat u ze hebt gebruikt.

 

Onze zakdoekjes: Deze zijn gemaakt van natuurlijke en biologisch afbreekbare vezels. Bovendien hebben al onze zakdoekjes een FSC-certificaat*. Hieronder leest u waar het FSC-label precies voor staat.

 

Onze verbintenis: Wij blijven ons voor het milieu interesseren en inzetten. We houden u van alles op de hoogte!

 

FSC: Door Kleenex®-producten met FSC-certificaat te kopen, draagt u bij aan een beter beheer van de bossen wereldwijd. Hoe? FSC – dat staat voor Forestry Stewardship Council, ofwel Raad voor duurzaam bosbeheer – zorgt ervoor dat de bossen wereldwijd op een verantwoorde manier worden beheerd, waarbij rekening wordt gehouden met het milieu, de fauna en flora, en de plaatselijke bevolking die in de regio leeft en werkt. Indien u meer wenst te weten over het milieubeleid van Kimberly-Clark, klik hier.

Geschiedenis

  • 2000s
  • 1990s
  • 1980s
  • 1970s
  • 1950s
  • 1920s

2009 :
Kleenex® richt zich tot elegante vrouwen met een bijzonder trendy innovatie: de versierde Collection-étuis die perfect in de handtas passen.

2007 :
Na het succes van de collectie Disney Cars, gaan Kleenex® en Disney/Pixar opnieuw samenwerken om de collectie Disney Ratatouille op de markt te brengen. Ook de daaropvolgende jaren worden de disney films opgevolgd met onder andere Wall-E en Toy Story.

2006 :
Kleenex® en Disney/Pixar gaan samenwerken om een collectie zakdoekjes te lanceren (doos en pakjes) waarop de personages van de tekenfilm Cars afgebeeld staan. Voor de kleinsten is Kleenex® Disney ook beschikbaar met Winnie De Pooh en zijn vriendjes en speciaal voor de meisjes met de Disney Princessen.

2005 :
Kleenex® lanceert een belangrijke innovatie: de Kleenex® Anti-Viral zakdoeken. Kleenex® Anti-Viral is het enige papieren zakdoekje dat 99,9 % van de griep- en verkoudheidsvirussen doodt vóór ze zich kunnen verspreiden. De papieren zakdoekjes Kleenex® Anti-Viral bevatten namelijk een middelste laag die op vocht reageert en waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat zij de griep- en verkoudheidsvirussen doodt*.

2004 :
Kleenex® wordt trendy en lanceert Kleenex® Collection. Een doos zakdoekjes in cubus-vorm gedecoreerd met trendy designs die in je interieur in het oog springen.

2003 :
De verpakking van de Kleenex® Balsam evolueert. De groene, blauwe en gele kleuren worden feller en het gezichtsprofiel wordt verplaatst naar de rechterkant, zodat de pakjes zich duidelijker onderscheiden van de rest.

2000 :
De Kleenex® Ultrasoft-zakdoekjes in minipakjes worden op de markt gebracht. De zakdoekjes hebben de gewone grootte, maar worden verkocht in minipakjes.

1998 : Kleenex® UltraBalm wordt omgedoopt tot Kleenex® Balsam en er verschijnt een nieuw zakformaat op de markt.

1996 : Kleenex® Ultra wordt omgedoopt tot Kleenex® Ultra Soft. De innovaties volgen elkaar op en er verschijnt een nieuw product op de markt: Kleenex® UltraBalm. Deze Kleenex®-zakdoekjes zijn de eerste met een fijn laagje goudsbloembalsem om de neus te verzachten en irritaties en rode vlekken te vermijden. Deze producten worden onmisbaar in de strijd tegen verkoudheden en griep!

1994 : Een belangrijk jaar waarin Kimberly-Clark in Engeland de eerste zakdoekjes met lotion op de markt brengt: de Kleenex® Ultra. De zakdoekjes kennen een onwaarschijnlijk succes. Meer dan 20 % van de consumenten koopt zijn eerste papieren zakdoek bij de lancering van dit assortiment.

1983 : De volgende innovatie die op de markt verschijnt, is het Kleenex®-assortiment in zakformaat. De kleine pakjes zijn speciaal zo ontworpen dat ze makkelijk kunnen worden meegenomen en dus ook buitenshuis kunnen worden gebruikt.

1978 : De papieren zakdoeken evolueren in de richting van een nieuwe kwaliteit na de lancering van de Kleenex® Super 3, de eerste zakdoek met 3 lagen.

1952 : Nadat de invoer van Kleenex® tijdens de Tweede Wereldoorlog was stilgevallen, besluit Kimberly-Clark om te gaan samenwerken met de Reed Paper Group, zodat de zakdoekjes voortaan in het Engelse Larkerfield (Kent) kunnen worden geproduceerd.

1956 : Kimberly-Clark brengt Kleenex® voor heren op de markt met de slogan 'stay strong when wet'. De Kleenex®-herenzakdoeken zouden vijftig jaar lang de best verkopende zakdoeken blijven. Tot op vandaag zijn ze onmisbaar!

1924 : De Kleenex®-zakdoekjes worden in de Verenigde Staten op de markt gebracht. Aanvankelijk zijn ze bedoeld om verzorgende gezichtscrèmes te verwijderen. Verscheidene marktstudies wijzen echter uit dat de consument ze ook als wegwerpzakdoekjes gebruikt.

1925 : De Kleenex®-zakdoekjes worden in Engeland op de markt gebracht. Ze worden ingevoerd vanuit Canada en de Verenigde Staten.

FSC-certificaat

Copyright

*Alle namen, logo's en handelsmerken zijn eigendom van Kimberly-Clark Worldwide, Inc. of haar dochterondernemingen. Uw bezoek aan deze website en het gebruik van de informatie daarop is onderworpen aan de voorwaarden van onze Wettelijke Verklaring. Gelieve ons beleid inzake privacy te raadplegen. © 2013 KCWW

Cookie-instellingen